Vårt juridiska namn är: Wendel Media AB, organisationsnummer 556893-7857, adress Rasholmsvägen 30b, 635 32 Kvicksund, Sverige
Hur behandlar vi din personliga information?
När du handlar från vår webbutik så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vi beskriver här på vilket sätt vi hanterar dina personuppgifter.
GDPR – Dina rättigheter
General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med den 25 maj 2018.
Läs mer om lagen och dina rättigheter på Datainspektionens hemsida.
Vår informationshantering i korthet
Vi samlar in så lite information som möjligt. Den information vi samlar in är den information som krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande mot dig och för att du ska kunna fullgöra ditt åtagande mot oss (alltså betala för din beställning). Vi samlar också in information för att kunna analysera våra annonskampanjer.
Beställer du mot faktura så måste vår betalleverantör ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.
Betalar du med kort krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och betalleverantören sköter kortbetalningar åt oss.
Dessutom behöver vi veta vilka produkter du beställer. Vi behöver din e-postadress och telefonnummer för att kunna kontakta dig angående leveransbesked, ändrad information osv.
Hur vi använder den här informationen?
Informationen används för att expediera din beställning. Din e-postadress används för att kunna skicka information till dig om du begärt det. Vill du inte längre ha information från oss kan du, enkelt via en länk i informationsmailet, avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen.
Varför sparas information?
Information sparas av bokföringstekniska skäl. Den behövs för att kunna redovisa underlag till skattemyndigheten. Du kan skapa konto på brafitness.se och se dina tidigare beställningar.
Radera din information från vår databas
Den information som sparas finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på info@brafitness.se
Var hamnar dina uppgifter?
När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att den ska kunna behandlas och vi ska kunna skicka dina varor till dig.
Följande system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa.
- Woocommerce – vår webshopslösning
- Sello – Vårt orderhanteringssystem
- Klarna/Paypal/Swish osv – våra betalleverantörer
- Visma – vårt bokföringssystem
- DHL/Schenker/Postnord – vi skickar din leverans med DHL, Schenker eller Postnord
- Google Analytics – Analyssystem för vår annonsering
- Sendinblue – För att hantera våra mailutskick
- Oderland – Webb-hosting
- Binero – domän och mailhanteringssystem
Om du valt att ta emot vårt nyhetsbrev så använder vi Mailchimp.
Woocommerce
Vi använder ett system för vår webshop som heter Woocommerce. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlade. När du lägger en beställning på brafitness.se sker det i Woocommerce. Vi driver vår Woocommerce hos Oderland, dvs all data som lagras i Woocommerce lagras på Oderlands servrar.
Din beställning hamnar då i en databas hos Woocommerce som vi har tillgång till för att kunna hantera din order och för att kunna felsöka om ordern inte gått igenom.
I beställningen finns information om vilka produkter du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande) samt adressen vi ska skicka varorna till.
Det är från Woocommerce du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order.
Om du gör byten eller skickar tillbaka varor till så brukar vi notera det i Woocommerce.
Här kan vi också spara och lägga in mailkonversationer kopplade till beställning och byten. Syftet med detta är att ge dig som kund bättre service.
Sello
Vi använder sello.io som orderhanteringssystem. Det är via Sello som vi hanterar din order. Det betyder att information om ditt köp såsom varor som köpts, dina adresser (fysisk och epost) och ditt telefonnummer, sparas på Sellos servrar. Sell-o AB är ett svensk företag.
Betalleverantörer
När du kommer till kassan måste du betala för dina varor. Där kan du välja mellan flera olika betalsätt. Beroende på betalsätt kommer en extern betalleverantör få information om ditt köp.
Har du frågor kring hur betalleverantören behandlar din information måste du kontakta betalleverantören själv.